Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie polega na wprowadzeniu istotnych zmian na stronie internetowej przedsiębiorcy zarówno pod kątem zamieszczanych na niej treści, bogatych w słowa kluczowe, jak i optymalnym dostosowaniu jej pod kątem technicznym. To, jak strona jest odbierana przez roboty Google – ma wpływ na ogólny ranking wyników wyszukiwania.

Jest kilka sposobów, które mogą zmaksymalizować pozycjonowanie SEO. Oczywiście algorytm Google jest zmienny i dlatego też nie można polegać na nieaktualnych czynnikach rankingowych. Najważniejsze czynniki pozycjonowania są oparte na najnowszych badaniach przeprowadzonych przez, między innymi, znane SearchMetrics i SEO PowerSuite.

Nowe trendy SEO

Treść zawarta na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. Ostatnio można zaobserwować nawet pewien trend, który sugeruje odejście od treści skoncentrowanych wyłącznie na słowach kluczowych, na rzecz merytorycznych, ciekawych materiałów napisanych w języku naturalnym – bez upychania na siłę fraz kluczowych. Google od niedawna lepiej ocenia treść zgodną z jej trafnością – a nie tylko przez uwzględnienie poszczególnych słów kluczowych.

Najświeższe aktualizacje algorytmów takie jak Koliber i RankBrain, kładą duży nacisk na znaczenie semantyczne i optymalizację, co oznacza, że dogłębne zbadanie jednego tematu w łatwym do zrozumienia języku, zawsze pokona nieczytelny i nie merytoryczny zlepek słów kluczowych. Zmieniła się również preferowana długość artykułów – lepsze w odbiorze zaczynają być te dłuższe, bardziej wyczerpujące temat niż jak dotychczas – krótkie i skrótowe.

Doświadczona agencja SEO, a takim mianem może poszczycić się iCEA, dopasuje optymalne rozwiązanie, które zda egzamin w konkretnym przypadku. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron jest jak szycie na miarę – elastyczne i indywidualne. Nie będzie skuteczne, kiedy stosowana będzie jedna, określona metoda z zakresu działań SEO, dlatego też firma pozycjonująca to czasem jedyne rozsądne wyjście, kiedy przedsiębiorcy naprawdę zależy na realnym zwiększeniu wejść na stronę.

Optymalizacja witryny

Zawartość danej strony internetowej wpływa na wiele innych czynników rankingu, takich jak na przykład współczynnik odrzuceń. Aby uzyskać najlepsze wyniki, warto zbadać, czy treści zawarte na firmowej stronie są jednocześnie bardzo wyczerpujące jak i trafne dla docelowej grupy klientów – odbiorców. Zalecane jest używanie specjalnego oprogramowania do kontroli treści, które stanowi zazwyczaj powszechne narzędzie pracy specjalistów z agencji SEO. iCEA od lat współpracuje z wielkimi korporacjami, które mają określoną strategię marketingową i surowe wymagania.

Dlatego też takie same zasady jest w stanie wprowadzić do mniejszego przedsiębiorstwa, dysponującego mniejszym budżetem. Do tego, na każdym etapie agencja SEO będzie zdawać szczegółowy raport z postępu prac związanych z pozycjonowaniem strony. Takie działanie zapewnia dużą transparentność i wzbudza zaufanie. Właściciel strony po prostu wie za co płaci. Optymalizacja witryny internetowej to skomplikowany proces, który aby stał się skuteczny, wymaga doświadczenia, dogłębnej znajomości aktualnych zasad SEO i nowoczesnych narzędzi pozwalających na wykonanie audytu SEO, który powinien poprzedzać każdą optymalizację strony.

Inne czynniki techniczne

Istnieje wiele innych czynników technicznych, które mogą odegrać dużą rolę w miejsc w rankingu witryny internetowej. Czynniki te obejmują, między innymi, szyfrowanie (najlepsze jest HTTPS), obecność nagłówków H1 i H2 w kodzie źródłowym i anchor tekst, czyli inaczej tekst zakotwiczenia. Oczywiście poza wyżej wymienionymi czynnikami, strona nigdy nie będzie ciekawa jeśli nie będzie atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Dbanie o zgodność treści z SEO powinno być zgodne z taką samą, jak nie większą dbałością o sprzedawany produkt lub oferowaną usługę.

Nie można o tym zapominać, ponieważ nowocześni klienci są coraz bardziej świadomi i mniejszą uwagę zwracają na marketingowe treści a większą przykładają do specyfikacji konkretnego produktu. Jednak dbając o optymalizację strony, korzystając z oferty agencji SEO takiej jak iCEA, oraz otaczaniem szczególną troską swoich dotychczasowych klientów i produkty oferowane na stronie – można zajść daleko w hierarchii wyszukiwarek i czerpać benefity związane z widocznością w sieci.

Trzeba pamiętać o potędze, jaką są social media. Jeśli chce się być widocznym w sieci i przede wszystkim stać wysoko w rankingach w wyszukiwarce, firma musi być obecną w mediach społecznościowych. Powinna również wzmacniać sygnały z mediów społecznościowych i ułatwiać i zachęcać do udostępniania treści. To zadanie, jak i szereg innych można zlecić agencji SEO. Z uwagi na fakt, że optymalizacja strony wiąże się zwykle z jednym, pełnym etatem – większość ceniących ekonomiczne rozwiązania firm, woli zatrudnić firmę pozycjonującą w elastycznej i indywidualnej formie współpracy niż być co miesiąc zobligowana do utrzymania etatu pracownika.

Super Portal
Super Portal

Super Portal jest super, ponieważ pozwala skutecznie zaspokoić Twoją ciekawość i dostarczyć Ci codzienną dawkę konkretnego, wartościowego contentu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 + 19 =