Wybierając formę reklamy, musimy wziąć pod uwagę jaki budżet mamy do wykorzystania. Dzisiejszy rynek daje nam wiele możliwości promowania. W dobie internetu najczęstszą formą reklamy są popularne social media, także starym i znanym sposobem reklamy jest tzw. „poczta pantoflowa”. Reklamując swoje usługi należy pamiętać, aby dopasować odpowiednio reklamę do naszej działalności. Firmy nie posiadające budżetu przeznaczonego na reklamę mogą skorzystać z bezpłatnych form ogłoszeń.
Portale internetowe – początkująca firma często nie posiada środków przeznaczonych na reklamę. Na pomoc przychodzą różne portale internetowe, dzięki którym bezpłatnie można umieścić ogłoszenia, które figurują na stronie nawet kilka tygodni, przy czym po pewnym czasie bezpłatnie możemy je ponowić.
Social media – w dzisiejszych czasach u większości społeczeństwa social media wpisują się w codzienny życiorys. Stworzenie profilu firmy np. na Facebooku czy Instagramie jest bezpłatne, ale należy pamiętać o systematycznym działaniu na profilu, uzupełnianiu danych oraz informowaniu o promocjach czy nowym zakresie działania naszej firmy.
Reklama lokalna – prawie w każdym mieście istnieje miejsce, gdzie można umieścić ogłoszenie o działalności naszej firmy. Gminy w swoich budynkach posiadają odpowiednio do tego przeznaczone tablice, a także na swoich stronach internetowych posiadają zakładkę z ogłoszeniami. Firmy posiadające jakiekolwiek środki na reklamę, mają szersze możliwości, dzięki którym reklama pójdzie w świat.
Ogłoszenia w serwisach branżowych – wystawiając ogłoszenie w serwisie branżowym, docieramy do konkretnej grupy odbiorców. Aby figurować w spisie firm musimy uiścić niewielką opłatę za miesięczne ogłoszenie w serwisie, często jest to koszt kilku złotych, przy czym im dłuższa współpraca, tym oferta jest korzystniejsza.
Banery, bilbordy – inaczej można je znaleźć pod nazwą jako reklama zewnętrzna, są to wielkoformatowe plakaty, które umiejscowione w miejscu o dużym natężeniu ruchu, idealnie spełniają swoje zadanie.
Plakaty, ulotki – najczęstsza formą reklamy są wspomniane plakaty lub ulotki. Wiele firm ogłasza druk plakatów w korzystnych cenach, tworząc promocje.
Telewizja, radio, prasa – Jest to dobry sposób na dotarcie do dużej liczby odbiorców, jedynym minusem tego typu reklamy jest koszt jaki musimy włożyć, korzystając z tego typu działań.