Microsoft Excel to niezwykle popularny program, który jest powszechnie wykorzystywany w większości firm oraz biur. Posiada bowiem bardzo rozbudowaną funkcjonalność i umożliwia realizowanie licznych zadań o charakterze kalkulacyjnym. Doskonała znajomość Excela przydaje się m.in. w zawodzie księgowego, analityka, sekretarki, logistyka czy menedżera. Jeśli zależy nam na poszerzeniu swoich kompetencji w zakresie obsługi omawianego programu, możemy zapisać się na to konkretne szkolenie dla zaawansowanych: https://szkoleniaexcel.com/szkolenie-excel/dla-zaawansowanych/.
Program Excel służy przede wszystkim do pracy z arkuszami kalkulacyjnymi. Pełni cztery kluczowe funkcje – matematyczną, statystyczną, logiczną i finansową. Dzięki niemu bez problemu stworzymy tabele i wykresy zawierające szczegółowe dane, które następnie będziemy mogli posortować, zsumować czy pogrupować. Poza tym Excel umożliwia sporządzanie zaawansowanych raportów z użyciem tabel przestawnych, odgrywających kluczową rolę w procesie wszelkich analiz biznesowych. Oczywiście system ten posiada również szereg innych użytecznych narzędzi, które w znacznym stopniu automatyzują oraz przyspieszają pracę w biurze.