Pozycjonowanie polega na wprowadzeniu istotnych zmian na stronie internetowej przedsiębiorcy zarówno pod kątem zamieszczanych na niej treści, bogatych w słowa kluczowe, jak i optymalnym dostosowaniu jej pod kątem technicznym. Proces ten poprzedzony jest z reguły przekazaniem strony w ręce agencji, aby poddana została ona audytowi SEO. Ponadto, sposób w jaki strona jest odbierana przez roboty Google – ma wpływ na ogólny ranking wyników wyszukiwania.
Jest kilka sposobów, które mogą zmaksymalizować pozycjonowanie SEO. Oczywiście algorytm Google jest zmienny i dlatego też nie można polegać na nieaktualnych czynnikach rankingowych. Najważniejsze czynniki pozycjonowania są oparte na najnowszych badaniach przeprowadzonych przez, między innymi, znane SearchMetrics i SEO PowerSuite.
Treść zawarta na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. Ostatnio można zaobserwować nawet pewien trend, który sugeruje odejście od treści skoncentrowanych wyłącznie na słowach kluczowych, na rzecz merytorycznych, ciekawych materiałów napisanych w języku naturalnym – bez upychania na siłę fraz kluczowych. Google od niedawna lepiej ocenia treść zgodną z jej trafnością – a nie tylko przez uwzględnienie poszczególnych słów kluczowych.
Najświeższe aktualizacje algorytmów takie jak Koliber i RankBrain, kładą duży nacisk na znaczenie semantyczne i optymalizację, co oznacza, że dogłębne zbadanie jednego tematu w łatwym do zrozumienia języku, zawsze pokona nieczytelny i nie merytoryczny zlepek słów kluczowych. Zmieniła się również preferowana długość artykułów – lepsze w odbiorze zaczynają być te dłuższe, bardziej wyczerpujące temat niż jak dotychczas – krótkie i skrótowe.
Współpraca z doświadczonymi agencjami, a jedną z nich z pewnością jest iCEA, rodzi optymalne rozwiązania, które zdadzą egzamin w konkretnych przypadkach. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron jest jak szycie na miarę – elastyczne i indywidualne. Nie będzie skuteczne, kiedy stosowana będzie jedna, określona metoda z zakresu działań SEO, dlatego też firma pozycjonująca to czasem jedyne rozsądne wyjście, kiedy przedsiębiorcy naprawdę zależy na realnym zwiększeniu wejść na stronę. Możliwości jest ogrom, z tego właśnie względu działając z agencjami, spotykamy się z koniecznością poddania strony audytowi SEO.
Zawartość danej strony internetowej wpływa na wiele innych czynników rankingu, takich jak na przykład współczynnik odrzuceń. Aby uzyskać najlepsze wyniki, warto zbadać, czy treści zawarte na firmowej stronie są jednocześnie bardzo wyczerpujące jak i trafne dla docelowej grupy klientów – odbiorców. Wraz z agencjami przybywają specjalne oprogramowania do kontroli treści, które stanowi zazwyczaj powszechne narzędzie pracy specjalistów z SEO. iCEA od lat współpracuje z wielkimi korporacjami, które mają określoną strategię marketingową i surowe wymagania.
Dlatego też takie same zasady jest w stanie wprowadzić do mniejszego przedsiębiorstwa, dysponującego mniejszym budżetem. Do tego, na każdym etapie agencja SEO będzie zdawać szczegółowy raport z postępu prac związanych z pozycjonowaniem strony. Takie działanie zapewnia dużą transparentność i wzbudza zaufanie. Właściciel strony po prostu wie za co płaci. Optymalizacja witryny internetowej to skomplikowany proces, który aby stał się skuteczny, wymaga doświadczenia, dogłębnej znajomości aktualnych zasad SEO i nowoczesnych narzędzi pozwalających poddać stronę audytowi SEO, który powinien poprzedzać każdą optymalizację strony.
Istnieje wiele innych czynników technicznych, które mogą odegrać dużą rolę w miejsc w rankingu witryny internetowej. Czynniki te obejmują, między innymi, szyfrowanie (najlepsze jest HTTPS), obecność nagłówków H1 i H2 w kodzie źródłowym i anchor tekst, czyli inaczej tekst zakotwiczenia. Oczywiście poza wyżej wymienionymi czynnikami, strona nigdy nie będzie ciekawa jeśli nie będzie atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Dbanie o zgodność treści z SEO powinno być zgodne z taką samą, jak nie większą dbałością o sprzedawany produkt lub oferowaną usługę.
Nie można o tym zapominać, ponieważ nowocześni klienci są coraz bardziej świadomi i mniejszą uwagę zwracają na marketingowe treści a większą przykładają do specyfikacji konkretnego produktu. Jednak dbając o optymalizację strony, korzystając z oferty agencji SEO takiej jak iCEA, oraz otaczaniem szczególną troską swoich dotychczasowych klientów i produkty oferowane na stronie – można zajść daleko w hierarchii wyszukiwarek i czerpać benefity związane z widocznością w sieci.
Trzeba pamiętać o potędze, jaką są social media. Jeśli chce się być widocznym w sieci i przede wszystkim stać wysoko w rankingach w wyszukiwarce, firma musi być obecną w mediach społecznościowych. Powinna również wzmacniać sygnały z mediów społecznościowych i ułatwiać i zachęcać do udostępniania treści. To zadanie, jak i szereg innych można zlecić agencji SEO. Z uwagi na fakt, że optymalizacja strony wiąże się zwykle z jednym, pełnym etatem – większość ceniących ekonomiczne rozwiązania firm, woli zatrudnić firmę pozycjonującą w elastycznej i indywidualnej formie współpracy niż być co miesiąc zobligowana do utrzymania etatu pracownika.
Współpraca z zespołem ekspertów to najlepsze co możesz zrobić dla Twojej witryny. Poddanie strony audytowi SEO, może okazać się korzystne w skutkach, bowiem dowiesz się jakie błędy powinny zostać wyeliminowane, a co wymaga zwykłych poprawek. Współpraca z agencjami dużo dodaje do naszej działalności, a jednocześnie ściąga z nas ogromne brzemię w postaci troski o każdy aspekt witryny samodzielnie.