Czym jest SEO – to bardzo konkurencyjna dziedzina, która ewoluowała w ciągu ostatnich kilku lat. Nic dziwnego, że firmy szukają teraz agencji z renomą wypracowaną na licznych audytach SEO na swoich stronach internetowych i treściach, aby upewnić się, że są one zgodne z najnowszymi trendami SEO.
Niewiele osób wie, czym jest SEO, ale mimo to rozwijająca się branża, która zapewnia firmom cenny wgląd w to, jak działa ich strona internetowa i co mogą zrobić, aby ją ulepszyć.
Coraz więcej nowych firm opiera swoją działalność na audytach SEO w celu zidentyfikowania mocnych i słabych stron swojej strategii marketingu cyfrowego, zapewniając, że uzyskują największą wartość z inwestycji.
Jak pozycjonować się w wyszukiwarkach
SEO jest ważnym czynnikiem w optymalizacji wyszukiwarek. Jest to proces rankingowania stron internetowych w wyszukiwarkach, który można wykonać za pomocą różnych technik.
Proces rozpoczyna się od badania słów kluczowych, które polega na znalezieniu słów kluczowych, które są odpowiednie dla Twojej witryny, a także grupy docelowej. Następnie musisz określić, ile razy te słowa kluczowe powinny pojawić się w Twojej witrynie. Odbywa się to poprzez analizę konkurencji i określenie, za co chcesz się pozycjonować. O czym jednak warto wspomnieć, to korzyści uzyskiwane na audytach SEO profesjonalnych agencji interaktywnych. Badanie strony przez profesjonalistów i późniejsza z nimi współpraca to zdecydowanie lepsze rozwiązanie dla każdej witryny, która ma się stać rozpoznawalna i często odwiedzana.
Następnym krokiem jest napisanie treści, która będzie zoptymalizowana pod kątem tych słów kluczowych i przekształcenie odwiedzających w klientów. Ostatnim krokiem jest optymalizacja witryny pod kątem SEO, w tym takich rzeczy, jak metatagi i tytuły stron. Aby jednak pisać musimy wiedzieć czym jest SEO, tę wiedzę natomiast uzyskamy od agencji, która nawiąże z nami współpracę.
10 najważniejszych błędów, których należy unikać na początku SEO-pozycjonowania witryny lub bloga
Oto 10 najważniejszych błędów, których należy unikać na początku SEO dla Twojej witryny lub bloga.
- Brak optymalizacji witryny pod kątem SEO (najczęściej wynika z faktu niewiedzy czym jest SEO)
- Brak badania słów kluczowych i pomysłów na treść
- Nie pisanie dobrego metaopisu
- Nieużywanie Google Analytics do śledzenia odwiedzających i konwersji
- Nieprawidłowe korzystanie z Google Search Console do śledzenia błędów w witrynie i naprawiania ich na czas
- Brak optymalizacji szybkości witryny przy pomocy dostawcy CDN, takiego jak Cloudflare lub MaxCDN (jeśli korzystasz z WordPressa)
- Brak optymalizacji szybkości witryny za pomocą wtyczki do pamięci podręcznej serwera, takiej jak WP Super Cache (jeśli korzystasz z WordPressa)
- Korzystanie z niewłaściwego rodzaju planu hostingowego – hosting współdzielony nie jest odpowiedni dla SEO, zwłaszcza jeśli chcesz korzystać z wtyczek buforujących
- Nieprawidłowa konfiguracja hostingu – Skonfiguruj wtyczki buforujące i korzystaj z szybkiego serwera, jeśli musisz
- Korzystanie z przestarzałego oprogramowania w witrynie – Jeśli witryna nie jest zgodna z większością najnowszych technologii internetowych, należy ją zaktualizować. Nieaktualna strona nie jest korzystna dla SEO.