Przebywanie zwykle osiem godzin dziennie w przestrzeni biurowej powinno odbywać się w komfortowych warunkach. Od naszego samopoczucia zależy bowiem, czy nasza praca będzie wydajna. W przyjaznym środowisku dużo łatwiej o koncentrację i lepsze pomysły. Każdy pracodawca powinien sobie zdawać sprawę z tego, iż kondycja jego pracowników zależy w dużej mierze od ich miejsca pracy. Dlatego też zostały ustanowione pewne kryteria dotyczące ergonomii, które muszą spełniać wszystkie biura.
Jednym z istotnych warunków wpływających na kondycję pracowników jest odpowiednie oświetlenie. Dobrze, jeśli sztuczne światło ma barwę ciepłą lub jest do niej zbliżone. Najbardziej wzrok męczą sztuczne, chłodne, białe promienie. Ponadto pracownikowi powinien zostać zapewniony dostęp do naturalnego światła, ponieważ może to wpłynąć pozytywnie na poziom jego energii oraz lepsze samopoczucie.
Stanowisko pracy powinno być wyposażone w odpowiedniej wysokości biurko oraz krzesło z wyprofilowanym oparciem. Dobra siedząca pozycja, to podstawa w pracy przy komputerze. Dzięki idealnie dobranym meblom biurowym pracownicy nie będą mieli problemów z kręgosłupem. Dobrze jest także ustawić urządzenia drukujące w większej odległości niż na wyciągnięcie ręki, aby pracownik był zmuszony do wstania. Każda najmniejsza forma ruchu w trakcie siedzącej pracy w biurze jest bardzo wskazana. Odpoczywa wtedy nie tylko ciało, ale również i oczy.
Istotnym elementem wpływającym na jakość przestrzeni biurowej jest też odpowiednie powietrze. Zbyt suche może powodować problemy z drogami oddechowymi oraz przyczyniać się do różnych dolegliwości, jak ból oczu lub głowy. Dobrym pomysłem jest zadbanie o odpowiedni system wentylacji oraz ogrzewania. Profesjonalną pomoc w tym temacie oferuje np. firma: http://www.klimamika.pl. Zaprojektowanie odpowiedniej instalacji może znacząco podnieść komfort użytkowników pomieszczenia.