Niezbędne środki czystości w miejscu pracy

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Przepisy Kodeksu Pracy nakładają na pracodawców obowiązek zapewnić pracownikom urządzenia sanitarno-higieniczne oraz środki higieny osobistej. Ich ilość oraz rodzaj musi być dopasowana do zabrudzeń, jakie mogą pojawić się na konkretnych stanowiskach oraz przy wykonywaniu danej pracy. Przepisy nie określają jednak, jakie konkretne ilości przysługują poszczególnym pracownikom, dlatego taki zapis regulujący te kwestie powinien znaleźć się w regulaminie pracy. 

Jakie środki czystości musi zapewnić pracodawca?

Rodzaj środków czystości, które muszą być zapewnione pracownikom zależy przede wszystkim od rodzaju wykonywanej pracy. Dla pracowników biurowych wystarczające będzie wyposażenie łazienki w suszarkę do rąk, mydło, papier toaletowy oraz pojemnik na ręczniki jednorazowe. Mydło musi być umieszczone w zamkniętym pojemniku z wymiennymi wkładami, aby mieć pewność, że nie zostało ono zanieczyszczone drobnoustrojami. Obecnie niezbędne jest także zapewnienie pracownikom dostępu do środków dezynfekujących, które ochronią przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Pracownicy wykonujący pracę fizyczną, podczas której mogą mocno się zabrudzić muszą mieć możliwość dokładnego umycia się po skończonych obowiązkach. Niezbędne środki czystości można zakupić na stronie https://produkty-wykrywalne.pl/. Pracodawca w żadnym wypadku nie może przerzucać obowiązku wyposażenia miejsca pracy w produkty higieniczne na pracowników, np. wypłacając im ekwiwalent. Musi sam zadbać o to, aby zawsze były dostępne w miejscu pracy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*