Zawieszenie pneumatyczne – co wchodzi w skład takiego układu?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zawieszenia pneumatyczne stosowane jest między innymi w różnego rodzaju maszynach, samochodach użytkowych oraz osobowych. W przypadku pojazdów ich główną zaletą jest duży komfort jazdy oraz sterowanie za pomocą wyspecjalizowanego układu elektronicznego.

Czym charakteryzuje się zawieszenie pneumatyczne?

Układ ten doskonale tłumi odczuwanie wszelkich nierówności na drodze, a także pozostawia stały prześwit samochodowy nawet wtedy, kiedy auto obciążone jest większym załadunkiem, wieloma pasażerami lub gdy rozwija znaczną prędkość. W razie wystąpienia niestandardowych warunków jazdy, kierowca może samodzielnie zmienić wielkość prześwitu. 

Konstrukcja zawieszenia pneumatycznego

Kluczowym elementem tego typu zawieszenia są miechy (poduszki) pneumatyczne. Tłoki miechów łączą się za pośrednictwem wahaczy z kołami pojazdu. Następną ważną składową tego układu jest kompresor, który za pomocą specjalnych przewodów tłoczy powietrze do miechów. Zasila go układ elektryczny albo silnik samochodu. Zawieszenie pneumatyczne składa się też z wielu elementów elektrycznych takich jak sterownik, czujnik ciśnienia, czujnik wysokości auta oraz różnego rodzaju przewodów.

Zakup elementów zawieszenia pneumatycznego wiąże się z koniecznością zdobywania wiedzy na temat tej technologii, poznawania marek, porównywania cen itd. Na szczęście wiele sklepów stacjonarnych oraz dystrybutorów internetowych takich jak Thomas Markt oferuje profesjonalne doradztwo w wyborze części samochodowych tego typu. Warto odwiedzić stronę: https://thomasmarkt.com/1904-q5 i zapoznać się z bogatą ofertą części zamiennych oraz opinią fachowców, którzy znają najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w zawieszeniach pneumatycznych.  

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*