Na wstępie krótkie wyjaśnienie, co to jest marketing mix – to strategia marketingowa, która składa się z czterech różnych narzędzi marketingowych. Te narzędzia to produkt, cena, miejsce i promocja. Reklamy Facebook Ads natomiast, za dumnie brzmiącym terminem, kryją popularne narzędzie reklamowe, które pozwala marketerom kierować reklamy do określonych odbiorców. Mogą również śledzić skuteczność tych reklam i sprawdzać, jak dobrze sobie radzą.
Reklamy Facebook Ads istnieją już od jakiegoś czasu, ale ostatnie zmiany w platformie sprawiły, że ocenia się je jako jeszcze bardziej efektywne. Dzięki najnowszym aktualizacjom Facebooka marketerzy decydujący się na użycie reklamy Facebook Ads, mogą teraz korzystać z kierowania opartego na obrazach, aby dotrzeć do swoich odbiorców. To wielka sprawa, ponieważ pozwala reklamodawcom na kreatywność w swoich kampaniach i dotarcie do konsumentów w bardziej osobisty sposób. Facebook wprowadził również kilka nowych funkcji, które ułatwią pracę marketerom – takie jak reklamy wideo, kierowanie na lokalizację i narzędzia do planowania reklam.
No dobrze, ale co to jest marketing mix? Jest nieco bardziej złożoną, leciwą i jednak częściej niż reklamy facebook ads stosowaną formą promocji. Po pierwsze, produkt. Produkt jest rzeczywistą rzeczą, którą firma sprzedaje swoim klientom. Może to być wszystko, od jedzenia po oprogramowanie lub usługę. Następnie cena, odnosi się do tego, ile kosztuje klient na zakup Twojego produktu. Obejmuje to wszelkie opłaty związane z zakupem produktu, a także podatki i koszty wysyłki. Nie obyłoby się również bez miejsca, które odnosi się do rzeczywistej, lub wirtualnej lokalizacji, w której sprzedajesz swój produkt, na przykład sklepów online lub offline, lub fizycznej lokalizacji, do której ludzie mogą udać się osobiście i kupić od Ciebie produkty. Ostatecznie to, co od narodzin naszych zamiarów, zawiera się w terminie promocja. Odnosi się do tego, w jaki sposób uświadamiasz ludziom swoją firmę i jej ofertę. Obejmuje to reklamy w telewizji, radiu, mediach drukowanych itp., marketing w mediach społecznościowych, a ostatnio także na Facebooku i tutaj pojawia się plot twist, bowiem wiemy, że na Facebooku żyją i promują reklamy facebook ads…
Marketing mix? Oczywiście. Z miksu marketerzy korzystają od lat 50. XX wieku. Jest to sposób myślenia i organizowania różnych działań marketingowych, które należy zastosować, aby osiągnąć założony zestaw celów. W takim wypadku, co to jest marketing mix? To sposób działa, który stanowi swoistą legendę w kontekście zachęty odbiorcy. Jak wygląda sytuacja w przypadku Reklamy facebook ads? Nie określimy tego inaczej niż, potężne narzędzie dla marketerów. Ale pozostaje pytanie, czy to działa?
Odpowiedź brzmi tak, ale tylko wtedy, gdy jest właściwie używany. Reklamy Facebook ads powinny być używane w połączeniu z innymi taktykami marketingowymi, takimi jak SEO i PR. Jednak marketerzy nie powinni próbować używać go jako swojej jedynej strategii marketingowej, ponieważ jest to zbyt drogie.
Czy temat miksu marketingowego i reklamy spod szyldu Meta został wyczerpany? Oczywiście, że nie. W marketingu żaden wątek nie jest wyczerpany, przez co wciąż tworzymy wciąż coraz to bardziej zaskakujące formy dotarcia do odbiorcy i zdobycia jego zaangażowania. Zaskakujące jest również w jaki sposób możesz wykorzystać marketing mix tzw. 4P do zaplanowania kampanii reklamowej na Facebooku. Co to jest marketing mix, w kontekście, którego wyróżniamy opisane powyżej 4P: Produkt, Cena, Miejsce i Promocja, doskonale już wiesz, więc wykorzystaj to…
Produkt: Jaki produkt lub usługę oferujesz?
Cena: Jaka jest cena Twojego produktu lub usługi?
Miejsce: Gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa?
Promocja: Jak promujesz swój produkt lub usługę?
Czy to się sprawdzi w najpopularniejszej na świecie wirtualnej społeczności spod szyldu Meta? Odpowiedź na to pytanie już znasz.