Skuter to jeden z najchętniej użytkowanych obecnie jednośladów w naszym kraju. Niestety jest to maszyna, która od czasu do czasu ulega różnego rodzaju awariom – przykładem powszechnej usterki jest choćby gaśnięcie silnika na wolnych obrotach. Przyczyn tego zjawiska może być wiele, ale zazwyczaj jest ono spowodowane nieprawidłową regulacją gaźnika, polegającą na złym ustawieniu tzw. dyszy składu mieszanki. Niekiedy też konieczna jest nowa stacyjka do skutera, bo element ten wskutek codziennej eksploatacji ulega rozstrojeniu.
Wielu kierowców skarży się, że ich skuter gaśnie zwłaszcza na wolnych obrotach – np. przy dojeździe do świateł. Zazwyczaj sprawcą tego przykrego zjawiska jest niewłaściwie wyregulowany lub zanieczyszczony gaźnik. Czasami problem wynika też z zatkanych kanałów tego podzespołu. Oprócz tego przyczyną gaśnięcia jednośladu może być nadmierna ilość powietrza dostająca się do komory spalania (określane jest ono mianem „fałszywego”), brak luzu na zaworach (w tym przypadku niezbędna jest wizyta w warsztacie), rozładowany akumulator, podciśnienie w baku, zalana świeca, a także źle funkcjonujące automatyczne ssanie.
W niektórych modelach awarii ulega rozrusznik odpowiedzialny za uruchamianie silnika. W razie potrzeby nowy egzemplarz zakupimy np. w tym sklepie: https://www.czesci-moto.pl/p4149,bendix-rozrusznika-do-skuterow-4t-gy6-139qmb-wzmocniony.html. Mniej powszechną przyczyną jest natomiast zanieczyszczony filtr paliwa, ewentualnie brudna magistrala doprowadzająca ten płyn do gaźnika.