Produkt, który jest niepraktyczny, albo który nie spełnia oczekiwań klientów, bardzo szybko umiera i trafia do kosza, razem z pieniędzmi przeznaczonymi na jego produkcję i rozreklamowanie na rynku. Nie mówiąc już o zawodzie i nadszarpnięciu renomy firmy, co bardzo trudno odbudować. Dlatego, by uniknąć takich porażek, projektuje się produkty zgodnie z oczekiwaniami klientów, do których mają trafić. Proces wykonywania finalnego projektu dzieli się na kilka etapów, które warto znać.
Filozofia, o którą opiera się product design, polega właśnie na zaspokojeniu potrzeby lub pragnienia jakiejś grupy docelowej. Aby ją poznać, należy przeprowadzić wywiad i usłyszeć z ust konsumentów, czego tak naprawdę potrzebują i co ułatwiłoby im życie. Dopiero na tej podstawie wykonuje się projekt, którego każdy element jest dostosowany do specyfiki danego odbiorcy. Mając już finalny produkt, przeprowadza się testy przy pomocy wybranych reprezentantów z potencjalnych konsumentów i usuwa przeoczone problemy. W taki sposób powstaje skuteczny i praktyczny wyrób.