Jeśli posiadamy nowy samochód, zdecydowanie warto trzymać go w garażu. Dzięki temu lakier dłużej pozostanie błyszczący, a podwozie nie będzie tak szybko korodowało. Wystarczy nam tylko niewielki fragment wolnego miejsca w ogrodzie. Jeśli chcemy zaoszczędzić, dobrze jest zbudować garaż samodzielnie. Musimy mieć jednak porządny zestaw narzędzi, który będzie niezbędny przy tego typu operacji.
Większość budowanych obecnie garaży wykonywanych jest z blachy. Na początku zamawia się duże arkusze, które posłużą do wykonania ścian bocznych i dachu. Następnie docina się je na wymiar, tak by pomieszczenie było odpowiednio szerokie, głębokie i wysokie, by bez problemów pomieściło samochód. Do przecinania blachy przyda się szlifierka kątowa oraz zestaw tarcz diamentowych. Z opinii, jakie można znaleźć w sieci, wynika że niedroga i solidna jest na przykład szlifierka Festool. Jeśli chcemy zaoszczędzić, warto zamawiać narzędzia wysyłkowo przez Internet.
Gdy mamy już zamówione i docięte na wymiar arkusze blachy, oraz przygotowane kotwy do ich zamocowania w podłożu, przychodzi pora na złożenie wszystkiego w całość. Ściany boczne łączymy ze sobą za pomocą śrub i wkrętów, podobnie wygląda ich połączenie z zadaszeniem. Tutaj przyda się nam wkrętarka akumulatorowa oraz zestaw porządnych nasadek i wkrętaków, tak zwanych bitów. Przykładowe elementy tego typu możemy zobaczyć tutaj: https://www.twojenarzedzia24.pl/pl/c/Narzedzia-Wera/2441. Ostatni etap to zamocowanie w podobny sposób zawiasów oraz drzwi i już mamy gotowy garaż. Teraz pozostaje podciągnąć do niego zasilanie sieciowe, by móc zainstalować oświetlenie oraz gniazdko elektryczne. Dzięki temu będziemy mogli między innymi ładować akumulator bądź podłączyć grzejnik, dla bardziej komfortowej pracy przy aucie zimą.