Świece w samochodzie wyposażonym w silnik spalinowy pełnią ważną rolę. Nieco inne jest ich działanie w przypadku pojazdów benzynowych, a inne w dieslach, dlatego też w pierwszych stosuje się świece zapłonowe, w drugich żarowe. Ich dobra kondycja wpływa na pracę silnika, a awaria może nawet unieruchomić samochód. Na szczęście ich wymiana nie należy do skomplikowanych, ani drogich czynności. Zarówno świece żarowe jak i zapłonowe do większości modeli samochodów np. dedykowane dla Nissana można kupić nawet w sklepach internetowych takich jak https://getparts.pl/marki/nissan.
Świece zapłonowe jak nazwa głosi to zapalnik, bez którego silnik napędzany benzyną nie jest w stanie rozpocząć pracy. Dostarczają one iskry w czasie sprężenia mieszanki paliwowo- powietrznej w cylindrze. Ta wywołuje zapłon, a wytworzona energia porusza tłokami. Ten typ świec działa przez cały czas pracy silnika. O ich awarii świadczyć może jego nierówna praca, trudności z uruchomieniem lub uczucie szarpania w czasie jazdy. Świece zapłonowe wystarczają na około 30 000 km, lub nawet do 120 000 km w przypadku modeli irydowych lub platynowych.
Stosowane w dieslach świece żarowe pełnią funkcję grzałki. Działają zazwyczaj jedynie na początku osiągając temperaturę około 1000 stopni Celsjusza, dzięki czemu ułatwiają samoistny zapłon mieszanki w silniku. W nowszych samochodach świece żarowe działają aż do nagrzania się silnika, a nie tylko podczas zapłonu. Wymianę tego rodzaju świec należy rozważyć po około 100 000 km lub w przypadku wystąpienia trudności z uruchomieniem silnika oraz jego nierównej pracy.
Świece żarowe i zapłonowe np. dla Chevroleta to w sklepie internetowym wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. Na https://getparts.pl/marki/chevrolet dostępne są modele dostosowane do wielu marek i typów samochodów, znalezienie więc tych w sam raz dla nas nie powinno stanowić problemu. Warto wyposażyć się w zapasowe świece, zwłaszcza jeśli posiadamy samochód benzynowy. Jeśli w takim przypadku przydarzy się nam awaria, samochód nie będzie zdolny do jazdy.