Na czym polega marketing sensoryczny i czy rzeczywiście działa?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Marketing sensoryczny to wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów w kampanii marketingowej. Idea jest taka, że stymulując wszystkie pięć zmysłów, można sprawić, że marka będzie głębiej zakorzeniona w umysłach konsumentów. Wynika to z założenia, że możesz przemawiać do konsumentów na głębszym poziomie niż tylko ich racjonalny umysł.

Marketing sensoryczny nie jest niczym nowym. W rzeczywistości istnieje od tysięcy lat. Jednak dopiero w ostatnich latach stał się popularny wśród firm jako sposób na stworzenie emocjonalnej więzi ze swoimi klientami.

Marketing sensoryczny w praktyce

Marketing sensoryczny może być wykorzystywany na wiele różnych sposobów, ale zazwyczaj wiąże się z wykorzystaniem zapachów, tekstur i dźwięków, aby stworzyć lepsze doświadczenia dla konsumentów. Chodzi o to, że jeśli uda Ci się włączyć więcej niż jeden zmysł do swoich kampanii reklamowych lub marketingowych, będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby osób, a także zwiększyć konwersję i sprzedaż.

Najczęstszym przykładem marketingu sensorycznego jest wykorzystanie zapachu. Świece aromaterapeutyczne i mydła zapachowe są używane od wieków, ale ostatnio niektóre firmy wyniosły tę koncepcję na nowe wyżyny, tworząc przygotowane przez firmę https://aromaprojekt.pl/ zapachy kojarzące się z daną marką. Dzięki temu dana firma staje się jeszcze bardziej rozpoznawalna i zaczyna kojarzyć się pozytywnie odbiorcom.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*