W jaki sposób chronić dane osobowe w firmie?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pomimo postępującego procesu cyfryzacji współczesne przedsiębiorstwa wytwarzają każdego dnia tysiące stron papierowych dokumentów. Wiele z nich zawiera newralgiczne dane, które muszą być w należyty sposób zabezpieczone przed osobami niepowołanymi do kontaktu z nimi. Szczególnie dotyczy to dokumentów, które zostały przeznaczone do utylizacji. Zatem, dlaczego przemysłowe niszczarki dokumentów powinny być standardem w każdej większej firmie?

Poziom bezpieczeństwa niszczarek – dlaczego jest aż tak ważny?

Współczesne niszczarki dokumentów utylizują je najczęściej poprzez tworzenie z nich ścinek lub cienkich pasków. Co warte jednak zaznaczenia, niszczenie utrwalonych danych osobowych musi odbywać się zgodnie z normą DIN 66399, która wyklucza te metody, które charakteryzują się możliwością łatwego odtworzenia utylizowanych informacji (niedopuszczalne jest używanie niszczarek paskowych). Z tego też względu, przedsiębiorstwom poleca się zakup niszczarek z cięciem ścinkowym, które charakteryzują się stopniem bezpieczeństwa na poziomie minimum P-4. Niezastosowanie się do wspomnianej wcześniej normy może skutkować dotkliwymi karami finansowymi. 

Jaką niszczarkę zatem kupić? Dokonując wyboru urządzenia do biura, należy w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę zastosowaną przez producenta metodę niszczenia, stopień bezpieczeństwa, wydajność oraz pojemność pojemnika. W przypadku większych sprzętów warto również uwzględnić głośność ich pracy oraz możliwość niszczenia innych elementów (na przykład płyt CD/DVD). Z przykładową ofertą polecanych przez ekspertów niszczarek można się zapoznać między innymi na stronie internetowej https://centrumniszczarek.pl/113-niszczarki-opus

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*